Pusat Panggilan Indihome, BelanjaHemat

Keperluan untuk internet hari ini sememangnya sangat penting supaya pusat panggilan Indihome setiap hari mendapat banyak laporan dalam beberapa kes. Ini kerana produk kami adalah pembekal internet nombor satu di Indonesia yang paling diminati oleh orang ramai. Walaupun ia dilengkapi dengan teknologi canggih, kadang-kadang masalah timbul.

Oleh kerana wabak ini, permintaan untuk pemasangan internet juga meningkat kerana pelajar harus pergi ke sekolah dalam talian, menggunakan kuota dari kad penyedia boleh dikatakan agak mahal, jadi mereka menjalankan produk internet dari syarikat-syarikat ini. Pemasangan memang mudah, harga sebulan juga agak menjimatkan.

Mengenai menangani masalah, pusat panggilan Indihome juga akan membantu sebaik mungkin. Sama ada masalah modem, gangguan bekalan elektrik atau internet tidak berfungsi, ia bukan masalah yang serius. Hanya hubungi CS dengan segera, dan juruteknik akan datang ke rumah anda untuk menangani perkara itu dengan segera.

Kami akan memberitahu anda bagaimana untuk menangani masalah internet yang berlaku di tempat anda. Semua aduan boleh diselesaikan dengan betul. Ikuti langkah-langkah ini, terutamanya untuk anda pengguna baru supaya tidak panik apabila menghadapi masalah gangguan.

Ketahui Beberapa Masalah Yang Berlaku ptiada Rangkaian Indihome

Anda tidak boleh segera menghantar aduan ini dan itu ke Indihome jika anda tidak tahu masalah yang berlaku di internet anda. Sesungguhnya, selalunya pengguna sentiasa mengadu tentang pelbagai masalah dengan Indihome.

Lebih-lebih lagi, sekarang ia adalah musim hujan, sering terdapat gangguan, sama ada kerana terdapat kabel yang pecah atau bahkan disambar petir, ia juga sering berlaku. Nasib baik, pusat panggilan Indihome boleh dihubungi bila-bila masa yang anda mahukan. Malah penyedia perkhidmatan internet (ISP) menghadapi masalah.

Pengguna pastinya tidak mahu kehilangan jika dalam beberapa hari dia tidak menggunakan internet, kerana ia digunakan atau tidak, juga akan dibilkan pada akhir bulan. Sesetengah masalah ini, mungkin berlaku dan anda mesti terlebih dahulu memahami sebelum membuat laporan:

  1. Terdapat penambahbaikan dari pusat

Indihome sentiasa mengekalkan kualitinya dengan baik, walaupun ia sering mendapat aduan Indihome daripada penggunanya. Oleh itu, kadang-kadang beberapa kali ia akan dihalang oleh akses internet kerana terdapat pembaikan atau penyelenggaraan rangkaian dari pusat.

Sudah tentu, anda perlu bersabar jika itu berlaku dari pusat, kemudian apabila ia berakhir, ia pasti akan aktif semula dengan serta-merta.

  1. Masalah Modem

Jangan menuduh rangkaian menjadi buruk, apabila anda sendiri tidak melihat keadaan modem. Mungkin rangkaian internet terputus kerana modem yang bermasalah. Mungkin kerana terdapat kerosakan pada kabel optik, atau peranti modem yang dipasang di rumah anda memang bermasalah.

  1. Bil Tidak Dibayar

Pengguna Indihome juga tidak terlepas dari melupakan, kadang-kadang mereka telah mengadu bahawa internet tidak disambungkan, ternyata mereka telah lupa bahawa mereka tidak membayar bil yang sepatutnya dibayar pada tarikh itu.

Langkah Pertama dalam Menangani Masalah Internet

Sekiranya anda telah menemui semua masalah tersebut, anda boleh terus menghubungi pusat panggilan Indihome. Kerana saya memikirkannya lagi, apabila ia masih boleh diatasi sendiri terlebih dahulu, apa yang perlu dihubunginya kerana dia juga perlu menunggu dalam talian sehingga dia boleh bercakap terus ke pusat panggilan.

Oleh itu, terdapat langkah pertama untuk menangani masalah rangkaian internet Indihome, jika ia diselesaikanntifikasi tidak terlalu teruk. Kemudian, bagaimana untuk menanganinya? Untuk kes-kes di atas, ia sememangnya yang paling tidak dapat diatasi apabila terdapat rawatan tisu, kerana ia perlu menunggu terlebih dahulu.

Sementara itu. tanpa menghubungi pusat panggilan Indihome, untuk kembali normal lagi rangkaian, sila lakukan cara berikut:

  1. Mulakan Semula Modem

Sebelum ini, jika anda percaya masalahnya disebabkan oleh modem, lihat lampu berkelip. Biasanya jika hanya 3 lampu berkelip, ada kemungkinan terdapat ralat dalam sistem. Anda boleh memulakan semula.

Kaedah ini juga agak mudah, hanya tekan butang power dan selepas melakukan ini, anda boleh menunggu beberapa minit sehingga ia dihidupkan semula kemudian. Uji rangkaian dengan menyambungkannya semula ke telefon pintar, komputer riba atau komputer.

Katakan bahawa cara yang mudah dan remeh sememangnya cara yang remeh, sememangnya helah ini agak kuat apabila terdapat masalah kecil dengan internet di rumah anda.

  1. Bayar Bil

modem tidak mempunyai masalah, tidak ada pemberitahuan penyelenggaraan dari Telkom, jadi periksa bil. Sememangnya, anda lupa apabila anda juga sibuk menjaga perkara lain.

Sekarang melakukan bil internet Indihome juga mudah dan tidak perlu pergi ke Plasa Telkom. Malah sekarang di Minimarket menerima pembayaran Indihome.

Hubungi Pusat Panggilan oleh 147

Walau bagaimanapun, apabila semua masalah ini tidak dapat diatasi, langkah terakhir anda ialah memanggil 147. Itu memang nombor pusat panggilan Indihome  yang boleh dihubungi di seluruh Indonesia.

Dari nombor ini, anda boleh melaporkan masalah kepada CS. Walau bagaimanapun, apabila menghubunginya melalui telefon bimbit, mesti ada kod kawasan tambahan di bahagian depan sebelum nombor 147. Sebagai contoh, 0281147, ia adalah untuk kawasan Purwokerto, Banyumas.

Selain itu, serta mengelakkan kekeliruan, panduan berikut akan memudahkan anda menghubungi pusat panggilan Indihome :

  1. Pastikan anda mempunyai kredit yang mencukupi sebelum membuat laporan.  Anda juga harus tahu, kadar menghubunginya adalah kira-kira 1000/30 saat.
  2. Dail terus nombor kod kawasan dan 147. Tunggu sebentar, nanti akan ada suara operator yang akan membawa Anda dengan beberapa petunjuk.
  3. Pertama, tekan 1 ke Indonesia. Selepas itu, ia akan dibawa ke pilihan seterusnya, pilih nombor 2 mengenai masalah Indihome. Kemudian, tekan 1 kerana anda pelanggan.
  4. Kemudian anda perlu menunggu seketika sehingga anda disambungkan kepada pengendali untuk bercakap secara interaktif dan melaporkan masalah yang dihadapi oleh internet Indihome rumah anda.

Terus Datang ke Plasa Telkom Berdekatan

Indihome adalah produk syarikat Telkom, jadi tidak salah jika terdapat juga banyak pengguna dan tersebar di seluruh kepulauan. Oleh itu, plasa atau cawangan cawangan juga agak banyak di beberapa wilayah di Indonesia.

Bukan sahaja menangani masalah internet Indihome, produk lain dari Telkom juga boleh diatasi apabila ia datang ke salah satu cawangan plasa. Walaupun menghubungi pusat panggilan Indihome 147 boleh disambungkan, kadang-kadang ada orang yang tidak berpuas hati dan ingin ditangani dengan cepat.

Sebenarnya, dengan menghubungi 147, anda boleh segera menghantar juruteknik jika perlu, walaupun anda perlu menunggu juga kerana orang yang mempunyai masalah itu bukan sahaja anda. Walau bagaimanapun, jika anda tidak bersabar atau memerlukan maklumat yang lebih terperinci, ia juga perlu datang ke cawangan plasa di sekitar kediaman anda.

Bagaimana untuk berunding dengan pusat panggilan Indihome apabila anda sudah berada di pejabat, anda boleh mengikuti arahan berikut:

  1. Anda hanya berjalan ke kantornya. Kemudian, mesti ada pekerja yang segera bertanya kepada anda apa yang anda mahu lakukan.
  2. Jika anda ingin berunding dengan CS, anda akan segera mendapat nombor giliran.
  3. Tunggu sehingga nombor giliran anda dipanggil dan segera beritahu saya tentang masalah Indihome yang berlaku di rumah.
  4. Ikuti semua arahan yang dikemukakan oleh CS supaya masalah dapat diproses dengan cepat.

Anda juga perlu menyimpan bilangan juruteknik Indihome yang telah membaiki sambungan rangkaian internet rumah. Dengan cara itu, jika ada masalah lain, sebelum menghubungi pusat panggilan Indihome, anda boleh memberitahu juruteknik untuk melihat terlebih dahulu. Hanya sediakan dana pembaikan sebagai pertukaran untuk perkhidmatan.

Baca Juga: