Pusat Panggilan Indovision :BeritaTeknologi

Menikmati rancangan televisyen yang berkualiti, pusat panggilan Indovision memutuskan untuk sentiasa aktif berkhidmat 24 jam penuh. Kini ia dikenali sebagai MNCVision kerana syarikat itu telah diperoleh oleh MNC Group untuk menjadi satu untuk membina perniagaan pada peranti tangkapan isyarat saluran TV terbaik antara lain.

Ramai orang lebih suka Indovision berbanding dengan tv satelit lain. Ini jelas kerana syarikat itu, menawarkan saluran tv terbaik, cerah, pilihannya banyak dan kos sebulan juga tidak terlalu mencekik. Walaupun begitu, kadang-kadang terdapat juga halangan yang dihadapi oleh pelanggan.

Gangguan Indovision kebanyakannya bukan dari faktor cuaca, kerana satelit tv ini mendakwa tahan terhadap cuaca yang melampau, jadi ia terus memberikan pertunjukan dengan kualiti imej terbaik. Biasanya, ralat boleh datang dari mesej, masalah tv atau kotak set-top.

Tidak seperti jenis pusat panggilan lain, pusat panggilan Indovision sebenarnya dapat melayani beberapa perkara. Di sini kami akan menerangkan, apa masalah yang boleh anda rujuk dengan cs, berikut adalah penjelasan yang lebih terperinci.

Cara Mendaftar Langganan Dalam Talian

Indovision atau MNCVision memberi kemudahan kepada rakyat Indonesia dalam menikmati rancangan televisyen yang berkualiti. Oleh itu, adalah mustahil untuk perkhidmatan menjadi buruk kerana kepuasan pelanggan adalah keutamaan syarikat.

Sudah tersebar di seluruh Indonesia, terdapat banyak alternatif untuk menghubungi pusat panggilan indovision mulai dari melalui telefon atau WhatsApp untuk berhubung secara interaktif, kemudian melaporkan melalui E-mel ke media sosial.

Walau bagaimanapun, apabila anda belum mendaftar sebagai pelanggan, anda tidak boleh berkomunikasi dengan CS Indovision kerana ia khusus untuk pelanggan. Kemudian, bagaimana untuk mendaftar?

Anda juga tidak perlu datang ke pejabat cawangan, kerana mendaftarkan diri anda, boleh dilakukan secara dalam talian. Kelebihannya ialah, anda tidak perlu bersusah payah berbaris ke pejabat cawangan dan menjimatkan masa. Hanya dari rumah, anda boleh melanggan secara langsung.

Untuk langkah pertama, anda dikehendaki pergi ke laman web rasmi Indovision. Untuk langkah seterusnya, anda boleh mengikuti kaedah berikut:

  1. Sekali di laman utama halaman, klik pada menu ‘subcribe’, yang biasanya merah dan berkelip.
  2. Kerana dia hanya pelanggan, dia akan ditawarkan pakej asas terlebih dahulu, iaitu pek keluarga.
  3. Sekiranya anda tidak berpuas hati dengan pakej asas, anda boleh memilih ‘pakej tambahan’ untuk memilih saluran di luar pilihan asas.
  4. Hanya klik jika anda mencari promo yang dikehendaki dan teruskan ke peringkat seterusnya.
  5. Di halaman seterusnya, anda diberitahu untuk mengisi borang langganan. Segala-galanya mesti diisi dengan jujur.
  6. Semak tanda persetujuan dan reCAPTCHA, dan hantar.

Apa itu semua sudah selesai? Belum lagi, anda perlu melakukan pengesahan yang dihantar melalui e-mel anda. Kandungan e-mel biasanya menjejaki status pesanan, butiran harga dan jadual pemasangan alat. Masih ragu-ragu, anda boleh menghubungi pusat panggilan Indovision WahtsApp interaktif yang disenaraikan di laman web.

Kenali Beberapa Maklumat Perkhidmatan bagi Pengguna Baru

Selepas melanggan, kerana ia masih baru, tentu saja, ia akan mengalami beberapa kesukaran. Selain menghubungi pusat panggilan untuk bertanya perkara asas, anda juga boleh mengklik menu Soalan Lazim di laman web.

Ia sangat membantu dan bermaklumat jadi tidak perlu menunggu mesej balasan dari kadang CS lama. Anda harus tahu, bahawa maklumat kementerian merangkumi banyak perkara yang perlu diketahui dari bawah ke atas.

Ia mungkin terdengar remeh, tetapi apabila anda tidak mengetahui nombor pelanggan sendiri, untuk membuat susulan mengenai masalah dengan pusat panggilan Indovision tidak boleh sama ada, kerana CS mesti bertanya mengenainya.

Oleh itu, berikut adalah beberapa maklumat perkhidmatan asas yang mesti dikenali untuk anda pelanggan baru dan memerlukan lebih banyak panduan:

  1. Apabila anda ingin mengetahui nombor pelanggan, anda boleh menghantar SMS ke 9388 dengan format nombor pendaftaran BRAND(ruang)NOPLGN(ruang).
  2. Tidak mahu ketinggalan rancangan kegemaran anda? Bertenang kerana terdapat EPG atau Panduan Program Elektronik yang akan menyediakan jadual rancangan harian yang disenaraikan di alat kawalan jauh. Anda juga boleh mengakses laman web rasmi.
  3. Kemudian, apabila anda ingin bertanya tentang masalah lain, seperti mengetahui pekerja langganan dan lain-lain, hubungi talian hotline penjagaan pelanggan ke kenalan telefon yang disesuaikan dengan kod kawasan atau hanya menghantar e-mel kepada customercare@mncvision.id.
  4. Ingin mengetahui alamat pejabat cawangan di kawasan anda, kerana anda merasa anda memerlukan lebih banyak maklumat, sila akses laman web rasmi.

Masalah Pembayaran Lewat Indovision

Kemudahan pelanggan adalah nombor satu, tetapi pelanggan juga perlu membayar tepat pada masanya supaya kualiti saluran danpromo tidak hi lang seperti itu. Walau bagaimanapun, tergesa-gesamembuat orang melupakan beberapa bil jika mereka tidak diingatkan.

Apabila anda merasakan bahawa saluran indovision tidak dapat dinikmati lagi, ini bermakna anda terlambat membayar. Tidak kira, sebenarnya, dengan bantuan pusat panggilan Indovision , anda boleh mengaktifkannya semula dengan mudah.

Perkhidmatan di sini sangat baik, apabila anda merasakan bahawa saluran itu hilang, anda boleh terus menghubungi perkhidmatan pelanggan 24 jam dengan WhatsApp interaktif kerana ia dapat melayani masalah pada bila-bila masa.

Sebenarnya, sekarang membuat pembayaran langganan indovision, terdapat banyak alternatif. Mudah dan juga pantas. Ia boleh dilakukan secara tunai ke pejabat pos, ATM, Perbankan SMS, Akaun Maya, pemindahan, atau bahkan debit secara langsung.

Kemudian, bagaimana untuk mengaktifkan lagi untuk mendapatkan saluran kegemaran anda dari satelit tv sekali lagi?

  1. Buat pembayaran tertangguh mengikut nilai bil melalui salah satu alternatif yang dinyatakan sebelum ini.
  2. Juga pastikan penyahkod di rumah anda berada dalam keadaan siap sedia dan disambungkan ke elektrik. Apabila pembayaran bil disahkan, ia menghantar mesej ke kotak set-top.
  3. Walau bagaimanapun, apabila anda telah membuat pembayaran dan pengaktifan semula, tera belum muncul, segera hubungi pusat panggilan.

Panggil Cmasukkan Indovision Sedia membantu apabilaPelanggan Pindah Rumah

Topik terakhir yang akan kita bincangkan dan paling sering ditanya, apabila pelanggan ingin berpindah rumah, bolehkah mereka masih mengakses kemudahan Indovision? Jawapannya, tentu saja, masih boleh dilakukan.

Langkah serantau pasti mempengaruhi isyarat, jadi untuk memastikan kualiti imej baik dan terus melanggan, lakukan laporan bergerak. Segala-galanya boleh dilakukan apabila anda telah menghubungi pusat panggilan Indovision melalui talian hotline atau e-mel. Jika menggunakan e-mel, hanya hantar:

  1. Nombor telefon
  2. Nombor pelanggan
  3. Alamat semasa
  4. Alamat baru

Apabila anda bimbang tentang caj tambahan, ia tidak akan berlaku. Juruteknik yang akan membantu memasang perkakas selepas berpindah rumah, tidak akan meminta kadar bayaran. Walau bagaimanapun, kos tambahan akan diminta apabila terdapat bahan yang diperlukan untuk pemasangan dijalankan dengan sempurna.

Sedikit maklumat tambahan juga untuk anda, untuk melalui proses ini dan dapat menikmati pakej saluran Indovision sekali lagi, sekurang-kurangnya anda perlu menunggu satu minggu. Ini kerana:

  1. Bagi mereka yang berada di luar Jabodetabek, ia akan mengambil masa kira-kira 3 hari selepas melaporkan langkah itu.
  2. Kemudian, ia akan mengambil masa sekurang-kurangnya 4 hari untuk memasang peranti sekali lagi sehingga ia berjalan dengan baik.

juga memantau maklumat terkini dari Indovision dengan mengikuti media sosialbermula dari Twitter, Facebook dan Instagram. Mungkin terdapat promosi yang menarik juga, anda boleh mengetahui dengan cepat dan segera mengesahkan ke pusat panggilan Indovision untuk senarai promo.

Baca Juga